Klub Pielgrzymkowo-Turystyczny

Klub Pielgrzymkowo-Turystyczny przy parafii NSPJ Wrocław-Pawłowice

Zapraszamy wszystkich chętnych na cykliczne stacjonarne spotkania o różnej tematyce pielgrzymkowo-turystycznej z pokazem zdjęć oraz na pielgrzymki wyjazdowe. Do tej pory mieliśmy 4 spotkania na Pawłowicach oraz dwukrotnie udaliśmy się z pielgrzymką po wybranych miejscach Dolnego Śląska. Poniżej znajdują się szczegóły tych wydarzeń. Niebawem ogłosimy nasze kolejne aktywności!

Wszystkich chętnych zapraszamy do uczestnictwa w naszych stacjonarnych wydarzeniach i wyjazdowych pielgrzymkach!!!

Poniżej znajdują się informacje i linki dotyczące dotychczasowych spotkań i pielgrzymek.

W sobotę 28 stycznia 2023 odbyła się 1. prezentacja ze zdjęciami autorstwa Pani Elizy Wasilewskiej, która opowiedziała nam o swoich doświadczeniach na hiszpańskim pątniczym szlaku św. Jakuba do Santiago de Compostela. Więcej zdjęć i materiałów z tego spotkania znajduje się pod poniższym linkiem.

W sobotę 4 marca 2023 miała miejsce 2. prezentacja dotycząca dwóch pielgrzymek parafialnych (w 2017 i 2019 roku) na teren dawnych Kresów Południowo-Wschodnich leżących obecnie na Ukrainie. Przedstawiona została także idea akcji „Mogiłę Pradziada ocal od zapomnienia” jak również zaznajomiono słuchaczy z zakresem pomocy humanitarnej po 24.02.2022 wysłanej potrzebującym na Ukrainę (zarówno blisko z granicą Polski jak również i do Kijowa). Więcej zdjęć i materiałów z tego spotkania znajduje się pod poniższym linkiem.

W sobotę 1 kwietnia 2023 roku 3. prezentacja poświęcona była wspólnocie ekumenicznej Taize jak również rodzinnej pielgrzymce do tej burgundzkiej miejscowości położonej we Francji. Pani Marta Pahulicz-Ranosz zapoznała nas z rysem historyczno-geograficznym tego miejsca i wspólnoty jak również opowiedziała o rodzinnej pielgrzymce do Francji. Za jakiś czas przedstawimy sprawozdanie z tego spotkania i być może zapis wideo.

Pielgrzymka szynobusem do Barda miała miejsce w dniu 15 kwietnia 2023 roku. Pielgrzymowało nas 23 osoby, w tym ksiądz wikariusz Michał. Również z tego wydarzenia za jakiś czas przewidujemy umieścić sprawozdanie ze zdjęciami.

Dnia 13 maja 2023 byliśmy świadkami kolejnych prezentacji dotyczących Fatimy oraz Portugalii. Pan Tomasz Rajch przedstawił nam nie tylko walory pielgrzymkowo-turystyczne tych miejsc, ale również aspekt duchowy objawień w Fatimie.

W niedzielę 27 maja 2023 roku pojechaliśmy z pielgrzymką do Szczytnej, gdzie w kaplicy zamkowej uczestniczyliśmy we Mszy Św. Przeszliśmy potem na pobliską Kalwarię Górską gdzie miały miejsce rozważania wybranych stacji Drogi Krzyżowej. Stamtąd przeszliśmy szlakami turystycznymi do Polanicy-Zdroju. Na tej pielgrzymce było nas 26 osób. Również z tej pielgrzymki przewidujemy umieścić sprawozdanie oraz zdjęcia.

Z kolei pod tym linkiem znajdują się nasze propozycje tras na terenie Dolnego Śląska oraz Czech (trudność tras: 1 – łatwa, 2 – średnia, 3- trudniejsza).

Zdjęcie z 1. spotkania na temat szlaku św. Jakuba w dniu 28.01.2023.

Zdjęcie z 1. spotkania w dniu 28.01.2023.

Zdjęcie z 4. spotkania w dniu 13.05.2023.

Zdjęcie z 2. Pielgrzymki: Szczytna, 27.05.2023.